a funcționat între 1882 și 1944, iar cel de-al doilea „Bric Mircea”, o navă barc (cu trei catarge) clasa A, construită din metal, dotat atât cu pânze cât și cu un motor Diesel naval,
a fost lansat în 22 septembrie 1938 la ora 15:48 si se mai află în funcțiune si astăzi ca navă-școală.
Construita in perioada 1938-1939 la Santierul Naval "Blohm und Woss" din Hamburg, Germania, MIRCEA este cea de-a patra nava
din seria de cinci de acelasi tip construite in acelasi santier, fiind sora cu "Eagle" (ex. Horst Wessel) - SUA,
"Gorch Foch I" (ex. Tovarisch, ex. Gorch Foch - nava muzeu) - Germania, "Gorch Foch II" - Germania,
"Sagres" (ex. Albert Leo Schlageter) - Portugalia.
Nava a fost botezată „Mircea” ca și înaintașul său „Bricul Mircea” (1882-1944), purtând numele domnitorului Mircea cel Bătrân
Nava are in prova, sub bompres, un galion, reprezentndu-l pe domnitor imbracat cu bluza albastra, mantie rosie si purtand pe cap coroana, simbol al domniei.
Echipaj 200 (80 ofițeri și marinari 120 de elevi / studenți)
Lungime 81,2 m
Lățime 12 m
Înălțimea arborelui mare 44 m
Deplasament 1844 tdw
Suprafața velelelor 1750 m²
Putere motor 809 kW (1100 CP)
Capacitate rezervor max. 63,5 t Diesel
Viteză 18 km/h cu motor
Alaturi de CAZINOU, bricul MIRCEA este simbolul orasului Constanta ca si FARUL GENOVEZ, ce aduce aminte de vechiul TOMIS impreuna cu statuia poetului exilat aici, Publius OVIDIUS Naso.
RăspundețiȘtergere