marți, 7 septembrie 2010

Bricul Mircea

Bricul Mircea este numele a două nave din dotarea Marinei române. Întâiul Bric Mircea, o corabie de tip goeletă construită integral din lemn, 
a funcționat între 1882 și 1944, iar cel de-al doilea „Bric Mircea”, o navă barc (cu trei catarge) clasa A, construită din metal, dotat atât cu pânze cât și cu un motor Diesel naval, 
a fost lansat în 22 septembrie 1938 la ora 15:48 si se mai află în funcțiune si astăzi ca navă-școală. 





Construita in perioada 1938-1939 la Santierul Naval "Blohm und Woss" din Hamburg, Germania, MIRCEA este cea de-a patra nava 
din seria de cinci de acelasi tip construite in acelasi santier, fiind sora cu "Eagle" (ex. Horst Wessel) - SUA,
 "Gorch Foch I" (ex. Tovarisch, ex. Gorch Foch - nava muzeu) - Germania, "Gorch Foch II" - Germania,
 "Sagres" (ex. Albert Leo Schlageter) - Portugalia.









Nava a fost botezată „Mircea” ca și înaintașul său „Bricul Mircea” (1882-1944), purtând numele domnitorului Mircea cel Bătrân
Nava are in prova, sub bompres, un galion, reprezentndu-l pe domnitor imbracat cu bluza albastra, mantie rosie si purtand pe cap coroana, simbol al domniei.








Echipaj 200 (80 ofițeri și marinari 120 de elevi / studenți)
Lungime 81,2 m
Lățime 12 m
Înălțimea arborelui mare 44 m
Deplasament 1844 tdw
Suprafața velelelor 1750 m²
Putere motor 809 kW (1100 CP)
Capacitate rezervor max. 63,5 t Diesel
Viteză 18 km/h cu motor













Un comentariu:

  1. Alaturi de CAZINOU, bricul MIRCEA este simbolul orasului Constanta ca si FARUL GENOVEZ, ce aduce aminte de vechiul TOMIS impreuna cu statuia poetului exilat aici, Publius OVIDIUS Naso.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...